Thursday, May 21, 2009

jika aku.. -:dedikasi untuk sahabat2:-


sahabat.....
jika hari ini aku terlalu gembira,
sedarkanlah aku dengan amaran2 ALLAH,
jika aku bersedih tanpa kata,
pujuklah aku dengan tarbiyah Pencipta,
jika ku lemah tidak berdaya,
ingatkanlah aku dengan kehebatan Syurga,
jika antara kita ada tembok memisah,
ajaklah aku melerainya segera,
jika pernah hatimu terluka
luahkanlah agar aku berubah...
dan jika esok aku lena tanpa jaga,
iringilah lenaku dengan kalungan doa,
biar jasad dan nyawa sudah terpisah
ukhuwah kita kekal selamanya...

"dan Dia(Allah) yang mempersatukan hati mereka(orang yang beriman). Walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan)yang berada di bumi, nescaya kamu tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh Dia Maha perkasa, Maha bijaksana(QS 8:63)

No comments: