Friday, October 3, 2008

pink guava dan pataya..



depan kedai yg dituju2..
Moreh yg terakhir di rumah sewa, saya dan akak merancang untuk ke Planet Kopitiam, hentian Kajang. Setiap hari lalu, Cuma boleh kata design kedainya memang menarik. Ala-ala planet yg ada di angkasa lepasla katakan.. dinding yg berlatar belakang planet2...
Akak kata kedai ini ice blended nya sedap sekali! Fuh, semangat kalau dengan akak ni bercerita. Ya, tak mengapa, sekali sekala je.. (sekali sekala pun, kalau KAKAK tahu, 10 jam bebel tau!)
Kami menikmati juadah itu dengan menonton tv. Tayangan tentunya kisah raya. (semangat raya, di mana dikau...)
Masa saya bersiap tadi, sempat men’jelous’kan akhawat yg dah balik..
Akak, kami nak g dating. Makan ice blended!
’ish, tak aci...’
Lama tak nyakat orang. Hobi yg best tapi tak boleh amal selalu. Hello, yg baik itu jadikan teladan, yg buruk itu jadikan sempadan..
Kami memesan pink guava, sepinggan nasi pataya, sekeping roti canai dan segelas kopi. Akak ni beriya-iya nak belanja. Moga dimurahkan rezeki. Saya cuba juga habiskan hidangan itu. Kata orang Johor, sampai ”se’eh perut”. Akak beri alasan dah kenyang. Ni yg boring kalau makan dalam pinggan. Tradisi rumah kami, makan dalam dulang. Walaupun sikit, tapi kenyang. Boleh eratkan hubungan lagi.. kan dalam sunnah ada keberkatannya?

lagi sikit..lagi sikit..



Average cost, rm10+-. Ingat2 lupalah pula total harganya (maklumla, orang belanja). terima akak yg sudi belanja. moga dimurah dan dikurniakan rezeki yg halal. jazakillah atas pelawaan ini.

3 comments:

[ Nazihah ] said...

pergh...tak aci..jeles sungguh

ismi far_za said...

lainkali akak plak belanja eh?
('-')

[ Nazihah ] said...

La..awak La blaja akk...