Monday, March 9, 2009

aduhai blog...

rasanya blog saya selepas ini akan lebih kerap dikunjungi memandang kempen berblog sedang hangat di persekitaran saya. ya, semuanya di hujung jari anda. bayangkan beberapa hari lepas saya hanya melawat ke blog sahabat saya, seterusnya membuat saya membuka link perniagaan yang indah dari satu blog ke satu blog. ralit saya dibuatnya..

KOMUNITI BLOG

Wah, rakan-rakan saya sedang rancak membina blog, dan mempublish blog masing-masing. yang pastinya selepas ini,mereka akan terkena 'demam blog', 'angau internet', dan sabagainya. bayangkan,dalam bilik pembelajaran ini sahaja, semuanya telah membina blog!cuma seorang akhawat ini enggan berkongsi blognya bersama kami. saya sendiri kurang jelas mengapa dia sedemikian.sedikit provokasi buatnya, "yelah, siapalah kami ni nak baca blognya.."
seorang teman saya membuka suatu rahsia dia dengan teman akrabnya. dia memanjangkan taaruf mereka dengan menerokai entri-entri sahabatnya. bahkan dia menemui lebih ramai kawan-kawan lain melalui blog teman akrabnya.

KOSONG JE KE?

acapkali kenalan2 mempersoalkan warna latar blog saya ini. adakah saya membiarkannya putih semata-mata?apakah yang saya mahu tonjolkan dari warna putih itu sebenarnya? gelak hati saya memikirkan jawapannya.. ^_^
saya pernah berniat mahu menukarnya atau sekurang-kurangnya menambah sedikit warna warni di sana sini. di awal penyertaan komuniti ini, lama saya mengedit mana-mana yang perlu. namun hasilnya sering membikin saya memarahi teknologi tidak bernyawa ini. kini, saya lebih suka ia menjadi seperti ia kini. namun, mungkin juga ia akan bertukar ke arah yang lebih menarik andai ada tangan-tangan yang meng'offer' untuk mengubahnya. akan adakah? -_*
walau apapun, saya mengharapkan saya dapat istiqamah dengan apa yang saya buat. walau sekecil-kecil perkara yang berfaedah. bak kata ummi, jika hasan al-banna meninggalkan pelbagai risalah taklim dan dakwah kepada generasi hadapannya, maka apakah yang kita akan tinggalkan buat bekalan generasi kita kelak?
namun, bolehkah saya mengiktiraf secebis usaha saya di blog ini [yang kadang-kadang lebih merapu je..] sebagai satu peninggalan bahan untuk dirujuk di masa hadapan?
hmm, mungkin saya perlu lebih serius dalam penulisan selepas ini...
~Ya tuhanku, tiadalah Engkau menciptakan segalanya ini dengan sia-sia...~

3 comments:

cahayakebahagiaan said...

salam..to my dearie...
semoga istiqamah menulis...semoga tinta enti tak pernah kering..ketahuilah...bahawa pena kan bisa lebih tajam dari kata2....
-sayang leza....-

hugs and kisses
cahayakebahagiaan

ismi far_za said...

pena kan bisa lebih tajam dari kata2....???
bukan terbalik ke?

cahayakebahagiaan said...

a'ah...pena kan biasa lebeyh tajam dari kata2.....[ada kalanya pena tue punya ruh yang luar biasa tatkala menelusuri bait2nya].