Tuesday, June 2, 2009

ikhlas, pengalaman & kenangan

Pada mulanya saya tiada keinginan langsung untuk ke sana. Entah kenapa. Walaupun nama telah diberi dan tarikhnya makin hampir, keikhlasan untuk menemui pengalaman dan sahabat baru gagal saya hadirkan dalam hati. Hal ini saya suakan kepada kakak.

”akak,teruklah saya ni kan..”

”kenapa pula?”

”saya tiada hati langsung nak ke sana minggu ni.nak kata ada rancangan lain, tak ada pula.”

”hm..akak pun. Tapi akak pergi juga. Mana tau Allah bukakan hati kita di sana. Adalah tu Dia nak bagi kat kita sesuatu..”

Dalam hati,kucuba juga hadirkan keikhlasan dan semangat untuk ke sana. Syaitan yang mengalir dalam darah manusia memang sentiasa akan membisikkan rasa was-was kepada manusia. Moga pengakhirannya kelak adalah lebih baik.



Selepas sesi ’ais pecah’itu, saya terpisah dari kelompok daerah saya. Tetapi dari 10 orang tersebut, mujurlah hanya 2 3 orang yang baru saya kenal. Yang lain, kenal belaka. Pernahlah sama-sama ’tension’ buat kerja sebelum ni.

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui sedang manusia tidak mengetahui..Terima kasih Dia yang telah mengatur semua ini dengan sebaiknya. Alhamdulillah saya menemui banyak perkara baru dan membuka minda saya dengan lebih luas. Sungguh, dunia di luar itu adalah praktikalnya atas apa yang cuba saya hadamkan selama ini. Saya juga telah berjaya mengurangkan kelemahan saya dan meningkatkan kemajuan jati diri saya. ^_^

Tahniah...tahniah....[tepukan untuk diri sendiri.]

Dikongsikan sedikit kenangan membuat R&R [redah & rempuh] yang saya kena lalui. Teringin berjumpa lagi dengan adik-adik sekalian. ^_*


baik sungguh adik-adik ni sekalian..

tekun sungguh mendengar briefing ^_^


fasi dan adik-adik bergambar sebelum bersurai


Satu lagi yang temui ialah, cik SARAH ^_-

Walau ketibaannya agak lewat dari waktu sepatutnya [kena denda ni..],alhamdulillah kami seperti biasa bernaung di team yang sama. Wah, nasib baik tidak bosan se’team’ dengan cik sarah. Walau baru beberapa belas bulan yang lepas kenal, tetapi kami telah 2 kali se’team’ dalam titian, se’portpolio’ dalam karnival yang lepas, sesama ahli dalam impac dan banyak lagi se yang kami sama-sama jadi selain sekali lagi se’team’ dalam grum baru-baru ini.. ^_^ Dalam masa yang sama, kami juga sama-sama memperolehi amanah yang iras-iras nak sama [duit2x].
TERIMA KASIH cik sarah kerana rajin menemui saya di alam maya yang terbuka luas. Semoga kita berpeluang berjumpa lagi di masa hadapan yang belum pasti di mana penghujungnya sebagai sahabat seagama sefikrah yang sama-sama cuba melakukan pengislahan di muka bumi ini insyaAllah..


2 comments:

Merentas Horizon said...

sama-sama.bukan kite sebenarnya yang menentukan untuk berjumpa.tapi semua atas aturan-Nya.kan? ^_^

ismi far_za said...

betul..betul..betul..
[tagline upin ipin]=D