Wednesday, July 15, 2009

Allah sebaik-baik perancangan

semalam saya masuk bersama kalian dan akan keluar bersama kalian,
namun hari ini saya hanya mampu melihat kalian sahaja yang keluar.

semalam saya mengimpi mereka akan turut serta di diaman ini,
hari ini saya masih hanya mampu melihat mereka berulang dari diaman ini.

semalam saya memutuskan untuk berbuku dengan doktor lembut itu,
hari ini termaktub saya menyiap buku itu bersama profesor berwajah jernih itu.

semalam saya mengandaikan saya tidak serendah ini,
hari ini tetap saya kena hadapi hak itu yang perlu saya lunasi kini.

semalam saya mengandai milikan itu memudahkan kalian,
hari ini saya sedari ia juga jadi beban kalian.

semalam saya mengharap dia akan menjadi dirinya semula,
hari ini saya menyaksikan dia telah hilang kembali..

sungguh,
saya merancang pelbagai,
mengangankan segala-gala dari kalian,
namun Allah juga
sebaik-baik perancangan.

*saya masih di sini...

No comments: