Tuesday, July 7, 2009

-_-

berfirman Allah Taalayang bermaksud:
"wahai anak Adam, perbanyakkan bekalanmu kerana jalan yang bakal ditempuh itu amat jauh, perbaharuilah tanggungjawab kepada Allah kerana lautan itu amat dalam. telitilah sungguh-sungguh amalanmu kerana siratul mustakim itu teramat halus. ikhlaskanlah pekerjaanmu kerana pemerhati [Allah] itu tersangat melihat.
maka segala macam keinginanmu itu di syurga, kerehatan itu di akhirat dan di sisimu para bidadari. jadilah hamba kepadaKu, Aku akan menjadi TuhanMu.."
[petikan Hadis Qudsi, Kitab Imam Ghazali]
Ya Allah,
ikhlaskanlah hatiku,
lapangkanlah dadaku,
teguhkan aku dengan pendirianku,
tsabatkan aku dan sahabat-sahabatku atas jalanMu..
Ya Allah, tuhan yang maha membolak balikkan hati kami,
tetapkanlah hati kami dengan agamaMu..
ameen...

1 comment:

hamba ABDI said...

Wahai hati..
aku serahkan kamu kepada Allah, kerana Dialah pemilik Aku dan Pemilik Kamu..