Tuesday, September 29, 2009

.:hari ini:.

Masih dalam semangat raya dan gemuruh presentation tadi.^_^
Baru kelmarin teringat ada presentation hari ini. Mahu tak gelabah dibuatnya. Bahan tak cari lagi, laptop sudah enggak bisa digunakan lagi. Berkubanglah saya di PTSL mencari bahan yang last minute. Mujur setiap ahli memberi kerjasama yang baik dan peroleh input yang diperlukan. Mencari maklumat mengenai Soekarno tidak sukar tetapi men’translate’nya itu makan masa juga. Tokoh yang penuh kontroversi ini banyak juga sumbangannya sebenarnya. Hingga memberikan kemerdekaan kepada negara Indonesia pada tarikh ulangtahun kelahiran saya.[Atau boleh juga dikatakan sebagai saya lahir pada ulangtahun kemerdekaan Indonesia. ]
Alhamdulillah fi kulli hal, hasil kerjasama dan serabut-serabut kami sekumpulan mencari maklumat dan menyiapkan tugasan tersebut, presentation selesai juga dibentangkan tadi. [tak rugi tertido dengan buku Soekarno malam tadi. Saya baca buku @ buku baca saya?] syukur juga audience faham dan jelas dengan presentation kami. Pensyarah pun puji tahap keluasan pengetahuan kami tentang apa yang kami bentangkan tadi. Cumanya ada teguran dari ‘mata kelas’ tentang kesilapan kami yang tertukar sedikit fakta antara Sukarno dengan Suharto. Bagus sungguh budak sc. politik, tahu dari segala segi. Yay, rugi tak hadiri presentation kelasnya tempoh hari.
Malam tadi, dapat tahu k.azuwa dah bersalin. Bestnya! Baby boy. Meningkatlah angka anak-anak kecil di DHL yang akan memeriahkan program-program kami selepas ini. setakat ni, kehadiran mujahid fidaa’, muadz n mus’ab sahaja banyak mengalihkan fokus program kami.[saya je kot] ^_^
semasa di TPF’09, muadz dan mus’ab menjadi tumpuan untuk dipegang, di program kefasian bersama anak Bank Negara, fidaa’ mencuri pandangan semua kerana baru usia 23 hari, di daurah mantop, muadz mus’ab turut serta berdaurah dengan kami. di liqa yang lepas, fidaa’ kesukaan kerana dikelilingi akhawat-akhawat yang kasih dan sayang kepadanya. Di mnkd lepas, muadz membasahkan kertas dan karpet kami dengan air dan ummu fidaa’ yang belum tamat tempoh kurungan kena saman sebab tak diam sahaja di rumah bersama fidaa’. Di kgr lepas, muadz mus’ab jadi iklan dan koordinator senaman pagi di depan. Sungguh comel betul. Menunggu masa mengizinkan untuk menziarahi mujahid baru ini.
selepas ini, sudah boleh [kena] fokus menyiapkan metodologi yang banyak berpusing di kepala, bajet untuk kegunaan minggu hadapan, nota-nota yang telah banyak disignalkan untuk dihadamkan. Masa makin singkat, kerja makin menanti, dan impian semakin…? Sesungguhnya bantuan Allah itu dekat.
*rajin pula update bila dok depan PC


~dari cyber ptsl~

No comments: