Friday, April 2, 2010

.:kestabilan yang tercabar:.

Menghadapi tekanan demi tekanan, sendirian mencabut anak-anak rumput di laman kerja itu sambil menyepi seribu bahasa, saya kira itu lebih bagus. Tekun mencabut dan mencabut, kehadiran kanak-kanak dan pandangan pekerja-pekerja juga saya tidak hiraukan. Sesuka hati memperkotak katikkan saya kepada orang atasan, menipu, melaporkan perkara tidak benar kepada orang lain, kesabaran dan kesenyapan saya juga ada batasnya.

Ye, saya tahu saya banyak tidak tahu, tidak pandai melapor, skil kepimpinan yang lemah,bahkan saya lebih suka menjadi pengikut yang baik dari menjadi ketua yang disanjung. Bukankah saya insan biasa yang baru dengan serba serbi tempat dan pengurusan di sini? Benar, saya harus belajar untuk itu, tetapi tidak bolehkah beri saya lebih jelas modul dan panjang waktunya?

Penat berlapang dada, terasa biadap pula bila ada suara ditinggikan kepada dia. Oh, seusia dengan bonda, saya cuba untuk membina suasana kerja yang aman antara kami. Namun terlepas juga perangai buruk saya bila dia enggan bekerjasama bahkan mengadu domba kepada mereka. Bahkan yang seusia dengan bella itu, punya talam bermuka dua.

Sungguh, alam kerja ini sangat mencabar. Baru sebulan lebih di sini, dihimpunkan dengan pelbagai masalah diri, kerja-kerja pembangunan tempat ini, karenah orang atas dan bawahan, saya rasa sangat rindu untuk segera sambung pengajian kembali.

No comments: