Monday, January 16, 2012

.:Marah:.

Farah
Bilamu marah

Pipimu merah


Farah

Janganlah kau marah
Kerana bilamu marah
Semua jadi merah...

Teringat akan bait kata karangan seorang sahabat saya ini. Seorang sahabat yang dikenali sejak di Tahun Empat dulu apabila catatan ini dilampirkan sekali dengan biodatanya. Cantik sungguh padanan kata-katanya dengan perihal diri saya.

Harini saya merasa marah dan dimarahi dengan teruk.
Merasa marah kerana dimarahi di khalayak pekerja kerana tugasan yang bukan lagi di atas galasan saya lagi..
Merasa marah kerana dia seolah-olah tidak memahami saya bahkan cuba mencari salah saya sahaja.
Merasa marah kerana diri sering dimarah dan dikotak katikkan begitu sahaja..



Sahabat syaitan?
tidak, tidak sama sekali..[minta dijauhkan]

1 comment:

Lamanusangku said...

cool. jgn mara roomate. haha..