Thursday, January 19, 2012

.:Langit Ilahi:.


Seawal 7.30 pagi ini saya melangkah menyeberangi laluan besar itu. menunggu cikgu mengajar kereta. Setiap langkah yang memikirkan rencana seharianku. kerjaya, kehendak mak, kehendak diri, masa hadapanku, liqa bahkan mimpi-mimpi kebelakangan ini yang menggamit kenangan aku bersama teman-teman di Bangi dahulu.. rindukah aku pada mereka? atau sekadar mainan tidur semata?


Sejenak aku mendongak ke langit.

Terpana seketika pada lukisan agung Ilahi.
Sebuah kapal terbang sedang melintasi langit capaian pandanganku. Meninggalkan kabut-kabut garisan putih di belakangnya.
Apakah aku juga mampu menjadi seperti kapal terbang itu? bepergian merata ceruk, namun ada sesuatu yang aku tinggalkan untuk dikenang, dihargai dan dijadikan ceruk pahala berterusan..
hm...
menghela nafas panjang.














Lewat petang tadi disapa kakak yang sering aku sanjungi di sini. sedikit emo dan bergenang sungai hati bila janji dipantri untuk kembali ke siratul mustakim.. terharu, gembira, tersakit hati... suka. Alhamdulillah, akhirnya aku kembali bersedu usai bersujud selepas solat tadi..

No comments: