Wednesday, January 25, 2012

.:Cuti-cuti kerja:.

Alhamdulillah, saya baru melepasi 5 hari cuti bekerja yang sangat bermakna dan bermanfaat.
Bermakna dan bermanfaat kerana saya mengisi waktu cuti tersebut dengan pelbagai perkara yang boleh memberi impak jangka panjang.
Mood saya sekarang bukanlah untuk menulis, tetapi lebih kepada berkongsi. Berkongsi rasa yang dirasa.
Mood sharing is caring.
Mood bebas dan kebebasan.
Mood pelindung yang dilindungi
Mood genta rasa
Mood untuk mencapai sesuatu yang jauh agar mulai dekat kembali...


Menghabiskan dua hari pertama untuk melihat dan memahami mengapa jalanraya serta lebuhraya sangat sesak sehingga impian saya untuk bermalam di rumah teman di Slim River agak terbantut. Mengagumi rakyat Malaysia yang mengambil kesempatan cuti ini untuk pulang ke kampung, mengeratkan silaturrahim dan mengembara melihat alam. Namun, masih bersyukur kerana DIA memanjangkan juga langkah saya ke rumah teman itu. Mendapatkan hikmah dicampakkan ke sini. Mendapatkan hikmah memperoleh perasaan baru di hati ini. Dan mendapatkan hikmah menilai jati diri kini. Alhamdulillah, subhanallah, La haula wala kuwataillah billah.. Kun fayakun -_-
Harap akan ada post yang mampu saya tulis istimewa untuk teman ini di sini kelak.


Aktiviti kedua ini adalah antara sebab saya masih di sini ketika cuti-cuti ini. Saya memutuskan untuk tidak pulang ke Rawang kerana perlu menjalani kelas-kelas terakhir bersama Cik Nan agar ujian JPJ pada 25.01 berjalan lancar seterusnya melayakkan saya menjadi pemegang tetap LESEN D ^__^
Alhamdulillah wa subhanallah, DIA memudahkan segala urusan saya. Seluruh keluarga, majikan , rakan sekerja serta dia mendoakan dan memberi nasihat yang berguna kepada saya.. pelbagai respon dari mereka dinanti setelah saya diberitahu memperoleh 17/20 pada hari itu.

3.Turun ke KL untuk berjalan dan berjumpa teman semirip..[hurm, komen saya setakat ini.] ^_^ Terlalu banyak perubahan berlaku. ke atas keadaan di sana dan diri saya juga..

No comments: