Monday, January 9, 2012

.:Rasi:.


“Ukurlah diri.. Berkacalah sedetail mungkin. Karena bisa saja CELA itu jauh lebih banyak dibanding kriteria yang telah diinginkan. Maka tanyalah pada hati yang jernih agar bisa memberi fatwa. Manakah patokan yang harus kau pakai. Jangan sampai hanya ukuran dunia yang menjadi tujuan kita”

Sumber: http://www.dakwatuna.com/2011/11/16075/nasihat-memilih-pasangan-hidup/#ixzz1iyHwtzNk

Saya agak terkesan sedikit untuk mencoret di sini tika membaca artikel nasihat di atas. ya, yang sebenarnya saya sudah berazam untuk sentiasa dan kembali meng'update' rumah sepi ini.

Melangkah ke tahun baru, saya menyedari saya perlu belajar untuk membina sebuah hubungan untuk kesinambungan hayat dan pahala jangka panjang. Mencuba untuk binaan yang kukuh melalui pemilihan asas yang kuat dan terjamin,agar risiko keretakan pada masa akan datang dapat dikurangkan.

Takut? Serius, ya. Rasa ini tak pernah hilang setiap kali saya berdepan dengan jantina berlainan spesis ini. Namun, saya tidak dapat terus mengelak dari mereka.

Jujurnya, saya pernah terfikir bagaimanakah saya dan tingkahlaku pasangan saya kelak. Akankah saya temui pasangan yang memenuhi kriteria saya dan saya juga memenuhi kriterianya? Akankah saya miliki pemahaman dan keserasian seperti Wan Azizah yang sangat setia berdiri di belakang DSAI walau apa badai sekalipun menimpa?


No comments: