Tuesday, February 3, 2009

EN.lampu, miss jalan dan pn.kenderaan


ikuti perbualan miss Jalan,en. Lampu dan pn. Kenderaan:
Pn. kenderaan ; en.lampu, cepatlah hijau. awak tak nampak ke kami dah beratur panjang ni? ada antara kami nak kena pergi kelas, pergi jumpa adik2, saya pun ada program nak kena cepat ni..
en. lampu ; sabar.sabar. tunggu giliran anda. sila patuhi peraturan jalanraya.
miss Jalan ; ehem.ehem. kenapa ni?jangan gaduh-gaduh, kalut-kalut. merana saya dibuatnya. saya tahu la saya ni tempat kalian melaksanakan tugas dan tangungjawab. tetapi saya juga punya hak. dalam kalian asyik mempertikai hak masing-masing, jangan lupa ya hak saya.
pn. kenderaan ; alah, awak bertolak ansurlah sedikit. nak berjaya perlulah berkorban. tetapi berkorban bukanlah ertinya terkorban.
en. lampu ; pn.kenderaan, berulang kali saya kata, sila tunggu giliran anda.
pn.kenderaan masih dengan egonya dan merasa dia sangat perlu diutamakan.miss jalan sudah tidak larat melayan kerenah pn.kenderaan, en.lampu berkecil hati dan membiarkan warna hijau tertera sepanjang masa. pn.kenderaan tidak menghiraukan en.lampu dan miss jalan. ia terus meredah jalan dan bersaing dengan kenderaan-kenderaan lain. sudah tiada kawalan. pn.kenderaan semakin teruk.satu hari...
BANGGGG!!
kemalangan dahsyat berlaku akibat tiada kerjasama dan toleransi antara miss Jalan,en. Lampu dan pn. Kenderaan.


~ maaf, penulisan agak celaru yang menggambarkan kecelaruan penulisnya. sebarang komen amat dihargai. ^_^ ~

No comments: