Friday, January 8, 2010

.:langkah bermula:.

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..
Wahai orang yang berselimut!
Bangunlah, lalu berilah peringatan!
Dan Rab (Tuhan) engkau, agungkanlah!
Dan pakaian engkau, bersihkanlah.
Dan perbuatan dosa, tinggalkanlah.
Dan janganlah engkau memberi kerana inginkan yang lebih banyak.
Dan kerana Rab (Tuhan) engkau, bersabarlah.
[al-muddatsir 74:1-7]


ya, telah diwar-warkan seruan memulakan proses pengislahan semula disamping pembersihan diri yang memerlukan ilmu dan amal yang sahih. moga bekal di jalan dakwah ini dapat saya guna dan manfaat sebaiknya.

"Aku tidak bermaksud kecuali untuk melaksanakan pengislahan dengan segala kesungguhanku. Dan hanya Allah-lah sebaik-baik petunjuk jalan bagiku, hanya kepada Allah aku bertawakal dan hanya kepada-Nya aku kembali" (Hud: 88)

moga saya sentiasa termotivasi menjadi insan musleh seperti yang diidam-idamkan:-
i.bebas dari belenggu nafsu
ii. rajin meraih pahala
iii. sentiasa merebut peluang yang ada untuk melakukan pembaikan
iv.tetap istiqamah
v. tiada waktu terluang yang sia-sia

1 comment:

soleh solehah said...

Salam

wah..wah posting menarik, meh lah kita tukar2 link dan dijemput ziarah blog saya...

jazakallah khair